Trzylatki – rozkład materiału
Lp. |
Mama |
Przyjaciele z różnych stron |
Domowi ulubieńcy |
Kim będę gdy dorosnę |
Kolory lata |
Czekamy na wakacje |
1 |
Moja mama |
Mój ulubiony kolega - koleżanka |
Pies |
Bezpieczne zabawy ze zwierzętami |
Fryzjer |
Wakacje na wsi wakacje w mieście |
2 |
Upominek dla mamy |
Przyjaciele Tupa |
Kot |
Nauczyciel |
Zielony żółty |
Bezpieczne wakacje |
3 |
Mój tata |
Wędrówki |
Chomik |
Strażak |
Niebieski czerwony |
|
4 |
Upominek dla taty |
Zabawy z różnych stron świata |
Ekspedientka |
Tęczowy świat |
||
5 |
Święto mamy |
Dzień radości |
Papuga |
Lekarz |
Jedziemy nad morze jedziemy w góry |
Oczekiwane osiągnięcia dzieci:
- Uczestniczy w swobodnych rozmowach z dziećmi i N.
- Wypowiada się na interesujący je temat w małych zespołach.
- Buduje krótkie wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji lub przygotowanej przez N.
- Słucha krótkich utworów literackich, odpowiada na pytania dotyczące ich treści.
- Rozumie i dostosowuje się do słownych poleceń N.
- Rozwiązuje zagadki.
- Rozumie i dostosowuje się do słownych poleceń N.
- Uczestniczy w zabawach parateatralnych, wciela się w różne wskazane przez nauczyciela postacie z opowiadania.
- Uczestniczy w zabawach usprawniających narządy mowy – gimnastyka buzi i języka.
- Zadaje pytania w sposób zrozumiały.
- Uczestniczy w zabawach badawczych.
- Uczestniczy w zabawach umożliwiających bezpośredni kontakt z otoczeniem przyrodniczym.
- Poznaje i nazywa przedstawicieli niektórych zawodów, utożsamia się z ich pracą.
- Jest samodzielne w łazience, w szatni, na boisku.
- Rozpoznaje przedmioty poprzez użycie zmysłów: smak, węch, dotyk, słuch, wzrok.
- Rozpoznaje, wyróżnia i nazywa znane przedmioty, osoby, zwierzęta i ich czynności na obrazku w krótkim czasie.
- Obserwuje najbliższe otoczenie i wypowiada się na temat swoich obserwacji.
- Stosuje się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu, spacerach, wycieczkach.
- Dostrzega i nazywa zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie związane z latem.
- Nazywa kolory podstawowe, klasyfikuje wg dwóch cech.
- Porównuje liczebność zbiorów poprzez łączenie w pary.
- Klasyfikuje przedmioty ze względu na dwie cechy.
- Wskazuje przedmiot, który nie pasuje do pozostałych.
- Podejmuje próbę kontynuacji prostego rytmu rozpoczętego przez N.
- Poznaje znaczenie pojęcia liczby trzy w aspekcie kardynalnym, porządkowym.
- Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie.
- Konstruuje różnorodne budowle z klocków według wzoru lub własnego pomysłu.
- Porządkuje zdarzenia historyjki złożonej z 3 obrazków.
- Wskazuje 4 elementy różniące dwa obrazki.
- Składa obrazek złożony z 3 części w poziomie.
- Uzupełnia brakujące 2 elementy w ciągu przedmiotów.
- Posługuje się dłonią i narzędziami malarskimi w sposób umożliwiający śmiałość ekspresji, rozmach i płynność ruchów.
- Układa płaskie i przestrzenne kompozycje z różnych klocków i materiałów naturalnych oraz przyrodniczych.
- Kreśli kropki, linie pionowe i poziome, koło. Swobodnie posługuje się kredkami.
- Układa płaskie i przestrzenne kompozycje z różnych klocków i materiałów naturalnych oraz przyrodniczych.
- Układa z mozaiki geometrycznej według wzoru N. lub według własnych pomysłów.
- Tworzy pracę plastyczną w małym zespole – tworzy kompozycje z przygotowanych przez N. elementów.
- Rozpoznaje znane piosenki nucone mormorando lub poprzez prezentowanie rytmu.
- Rozróżnia tempo do marszu i do biegu.
- Ustawia się w rzędzie. Ustawia się w kole wiązanym.
- Porusza się krokiem dosuwanym do przodu. Wykonuje podskoki z nogi na nogę.
- Stara się w sposób dokładny naśladować N. w wykonywaniu ćwiczeń.
- Bawi się na przedszkolnym placu zabaw w sposób bezpieczny.
- Ubiera się zgodnie z porą roku, dobiera ubrania adekwatnie do pogody.