Trzylatki – rozkład materiału

 

Lp.

Mama
i tata

Przyjaciele z różnych stron

Domowi ulubieńcy

Kim będę gdy dorosnę

Kolory lata

Czekamy na wakacje

1

Moja mama

Mój ulubiony kolega - koleżanka

Pies

Bezpieczne zabawy ze zwierzętami

Fryzjer

Wakacje na wsi wakacje w mieście

2

Upominek dla mamy

Przyjaciele Tupa

Kot

Nauczyciel

Zielony żółty

Bezpieczne wakacje

3

Mój tata

Wędrówki
z Tupem

Chomik

Strażak

Niebieski czerwony

 

4

Upominek dla taty

Zabawy z różnych stron świata

 

Ekspedientka

Tęczowy świat

 

5

Święto mamy
i taty

Dzień radości

Papuga

Lekarz

Jedziemy nad morze jedziemy w góry

 

 

Oczekiwane osiągnięcia dzieci:

  • Uczestniczy w swobodnych rozmowach z dziećmi i N.
  • Wypowiada się na interesujący je temat w małych zespołach.
  • Buduje krótkie wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji lub przygotowanej przez N.
  • Słucha krótkich utworów literackich, odpowiada na pytania dotyczące ich treści.
  • Rozumie i dostosowuje się do słownych poleceń N.
  • Rozwiązuje zagadki.
  • Rozumie i dostosowuje się do słownych poleceń N.
  • Uczestniczy w zabawach parateatralnych, wciela się w różne wskazane przez nauczyciela postacie z opowiadania.
  • Uczestniczy w zabawach usprawniających narządy mowy – gimnastyka buzi i języka.
  • Zadaje pytania w sposób zrozumiały.
  • Uczestniczy w zabawach badawczych.
  • Uczestniczy w zabawach umożliwiających bezpośredni kon­takt z otoczeniem przyrodniczym.
  • Poznaje i nazywa przedstawicieli niektórych zawodów, utoż­samia się z ich pracą.
  • Jest samodzielne w łazience, w szatni, na boisku.
  • Rozpoznaje przedmioty poprzez użycie zmysłów: smak, węch, dotyk, słuch, wzrok.
  • Rozpoznaje, wyróżnia i nazywa znane przedmioty, osoby, zwierzęta i ich czynności na obrazku w krótkim czasie.
  • Obserwuje najbliższe otoczenie i wypowiada się na temat swoich obserwacji.
  • Stosuje się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu, spacerach, wycieczkach.
  • Dostrzega i nazywa zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie związane z latem.
  • Nazywa kolory podstawowe, klasyfikuje wg dwóch cech.
  • Porównuje liczebność zbiorów poprzez łączenie w pary.
  • Klasyfikuje przedmioty ze względu na dwie cechy.
  • Wskazuje przedmiot, który nie pasuje do pozostałych.
  • Podejmuje próbę kontynuacji prostego rytmu rozpoczętego przez N.
  • Poznaje znaczenie pojęcia liczby trzy w aspekcie kardynal­nym, porządkowym.
  • Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie.
  • Konstruuje różnorodne budowle z klocków według wzoru lub własnego pomysłu.
  • Porządkuje zdarzenia historyjki złożonej z 3 obrazków.
  • Wskazuje 4 elementy różniące dwa obrazki.
  • Składa obrazek złożony z 3 części w poziomie.
  • Uzupełnia brakujące 2 elementy w ciągu przedmiotów.
  • Posługuje się dłonią i narzędziami malarskimi w sposób umożliwiający śmiałość ekspresji, rozmach i płynność ruchów.
  • Układa płaskie i przestrzenne kompozycje z różnych klocków i materiałów naturalnych oraz przyrodniczych.
  • Kreśli kropki, linie pionowe i poziome, koło. Swobodnie posługuje się kredkami.
  • Układa płaskie i przestrzenne kompozycje z różnych klocków i materiałów naturalnych oraz przyrodniczych.
  • Układa z mozaiki geometrycznej według wzoru N. lub według własnych pomysłów.
  • Tworzy pracę plastyczną w małym zespole – tworzy kompo­zycje z przygotowanych przez N. elementów.
  • Rozpoznaje znane piosenki nucone mormorando lub poprzez prezentowanie rytmu.
  • Rozróżnia tempo do marszu i do biegu.
  • Ustawia się w rzędzie. Ustawia się w kole wiązanym.
  • Porusza się krokiem dosuwanym do przodu. Wykonuje podskoki z nogi na nogę.
  • Stara się w sposób dokładny naśladować N. w wykonywaniu ćwiczeń.
  • Bawi się na przedszkolnym placu zabaw w sposób bezpieczny.
  • Ubiera się zgodnie z porą roku, dobiera ubrania adekwatnie do pogody.