Warunkiem pomyślnego startu dziecka w szkole jest odpowiednia dojrzałość emocjonalna oraz umiejętność współdziałania z innymi dziećmi i dorosłymi.

  • Troska o dobre samopoczucie innych ludzi. Zachęcaj dziecko do jasnego wyrażania myśli i okazywania innym uczuć.
  • Dzielenie się z innymi. Doceniaj każdą sytuację, w której dziecko podzieli się czymś z innymi.
  • Szacunek do siebie i innych ludzi. Mów uprzejmie do dziecka, używając zwrotów grzecznościowych i zachowując sympatyczny ton głosu. Niech będzie jasne, że tego samego oczekujesz w zamian.
  • Rozwaga. Rozwijaj w dziecku skłonność do namysłu przed działaniem. Kiedy maluch przychodzi do ciebie z problemem, nie rozwiązuj go za niego. Daj mu możliwość zastanowienia się i podania możliwych sposobów poradzenia sobie w tej sytuacji.
  • Optymizm. Dawaj dziecku jak najczęściej przykłady pozytywnego stosunku do siebie, innych ludzi i otaczającego je świata. Zachowaj pozytywne nastawienie.
  • Dystans do niepowodzeń. Kształtuj odporność emocjonalną dziecka. Pokazuj mu, że każdemu coś może się nie udać, jednocześnie ważne jest, by nie zniechęcać się i dążyć do wyznaczonego celu.
  • Poszanowanie prawdy. Przedszkolakom sprawia kłopot rozróżnienie między prawdą a zmyśleniem. Kłamstwo (to nie ja…) przychodzi im z dużą łatwością. Pokazuj poszanowanie dla prawdy własnym przykładem.
  • Cierpliwość i wyrozumiałość. W wypracowaniu cierpliwości i opanowania u dziecka pomoże nasza cierpliwość. Uczmy je czekać na swoją kolej, nie przeszkadzać, gdy mówi ktoś inny.

Jak pomóc dziecku w osiąganiu gotowości szkolnej?

Warunkiem pomyślnego startu dziecka w szkole jest odpowiednia dojrzałość emocjonalna oraz umiejętność współdziałania z innymi dziećmi i dorosłymi.

v Troska o dobre samopoczucie innych ludzi. Zachęcaj dziecko do jasnego wyrażania myśli i okazywania innym uczuć.

v Dzielenie się z innymi. Doceniaj każdą sytuację, w której dziecko podzieli się czymś z innymi.

v Szacunek do siebie i innych ludzi. Mów uprzejmie do dziecka, używając zwrotów grzecznościowych i zachowując sympatyczny ton głosu. Niech będzie jasne, że tego samego oczekujesz

w zamian.

v Rozwaga. Rozwijaj w dziecku skłonność do namysłu przed działaniem. Kiedy maluch przychodzi do ciebie z problemem, nie rozwiązuj go za niego. Daj mu możliwość zastanowienia się

i podania możliwych sposobów poradzenia sobie w tej sytuacji.

v Optymizm. Dawaj dziecku jak najczęściej przykłady pozytywnego stosunku do siebie, innych ludzi i otaczającego je świata.

Zachowaj pozytywne nastawienie.

v Dystans do niepowodzeń. Kształtuj odporność emocjonalną dziecka. Pokazuj mu, że każdemu coś może się nie udać, jednocześnie ważne jest, by nie zniechęcać się i dążyć do wyznaczonego celu.

v Poszanowanie prawdy. Przedszkolakom sprawia kłopot rozróżnienie między prawdą a zmyśleniem. Kłamstwo (to nie ja…) przychodzi im z dużą łatwością. Pokazuj poszanowanie dla prawdy własnym przykładem.

v Cierpliwość i wyrozumiałość. W wypracowaniu cierpliwości

i opanowania u dziecka pomoże nasza cierpliwość.

Uczmy je czekać na swoją kolej, nie przeszkadzać, gdy mówi ktoś

inny.

Jak pomóc dziecku w osiąganiu gotowości szkolnej?

Warunkiem pomyślnego startu dziecka w szkole jest odpowiednia dojrzałość emocjonalna oraz umiejętność współdziałania z innymi dziećmi i dorosłymi.

  • Troska o dobre samopoczucie innych ludzi. Zachęcaj dziecko do jasnego wyrażania myśli i okazywania innym uczuć.
  • Dzielenie się z innymi. Doceniaj każdą sytuację, w której dziecko podzieli się czymś z innymi.
  • Szacunek do siebie i innych ludzi. Mów uprzejmie do dziecka, używając zwrotów grzecznościowych i zachowując sympatyczny ton głosu. Niech będzie jasne, że tego samego oczekujesz w zamian.
  • Rozwaga. Rozwijaj w dziecku skłonność do namysłu przed działaniem. Kiedy maluch przychodzi do ciebie z problemem, nie rozwiązuj go za niego. Daj mu możliwość zastanowienia się i podania możliwych sposobów poradzenia sobie w tej sytuacji.
  • Optymizm. Dawaj dziecku jak najczęściej przykłady pozytywnego stosunku do siebie, innych ludzi i otaczającego je świata. Zachowaj pozytywne nastawienie.
  • Dystans do niepowodzeń. Kształtuj odporność emocjonalną dziecka. Pokazuj mu, że każdemu coś może się nie udać, jednocześnie ważne jest, by nie zniechęcać się i dążyć do wyznaczonego celu.
  • Poszanowanie prawdy. Przedszkolakom sprawia kłopot rozróżnienie między prawdą a zmyśleniem. Kłamstwo (to nie ja…) przychodzi im z dużą łatwością. Pokazuj poszanowanie dla prawdy własnym przykładem.
  • Cierpliwość i wyrozumiałość. W wypracowaniu cierpliwości i opanowania u dziecka pomoże nasza cierpliwość. Uczmy je czekać na swoją kolej, nie przeszkadzać, gdy mówi ktoś inny.